skrypt wchodzenia do ciągnika z animacją

Awatar użytkownika
radek55
User
Posty: 93
Rejestracja: 28 lis 2010, 21:08
Podziękował: 322 razy
Otrzymał podziękowań: 8 razy

skrypt wchodzenia do ciągnika z animacją

Postautor: radek55 » 04 kwie 2012, 14:26

witam chciałbym w ciągniku zamontować skrypt wchodzenia do traktora z animacją czy wie ktoś co trzeba dodać prosił bym o pomoc ?



Awatar użytkownika
bartu
Super VIP
Super VIP
Posty: 1756
Rejestracja: 19 sty 2011, 15:38
Lokalizacja: warszawa
Podziękował: 338 razy
Otrzymał podziękowań: 326 razy

Re: skrypt wchodzenia do ciągnika z animacją

Postautor: bartu » 04 kwie 2012, 15:18

ale to już jest w case i nh
JEŚLI POMOGŁEM POSTAW PIWO LUB POMÓGŁ

Awatar użytkownika
Ziuta
Super Moderator
Super Moderator
Posty: 2824
Rejestracja: 10 maja 2010, 16:10
Podziękował: 17 razy
Otrzymał podziękowań: 457 razy

Re: skrypt wchodzenia do ciągnika z animacją

Postautor: Ziuta » 04 kwie 2012, 15:39

Script jest łatwo dodać, gorzej zrobić tą animację wchodzenia... jak nie znasz podstaw to długo ci zajmie zrobienie tego...

Awatar użytkownika
radek55
User
Posty: 93
Rejestracja: 28 lis 2010, 21:08
Podziękował: 322 razy
Otrzymał podziękowań: 8 razy

Re: skrypt wchodzenia do ciągnika z animacją

Postautor: radek55 » 04 kwie 2012, 16:30

można wyjąć skrypt np.z nh , tylko które to pliki i jakie linki trzeba dopisać ?

Danio22
User
Posty: 676
Rejestracja: 25 lut 2011, 19:08
Lokalizacja: 30km od Grudziądza
Podziękował: 16 razy
Otrzymał podziękowań: 127 razy

Re: skrypt wchodzenia do ciągnika z animacją

Postautor: Danio22 » 04 kwie 2012, 17:10

radek55, skrypt można wyciągnąć linijki też, ale tak jak Ziuta mówi, nie będzie z tym lekko

Awatar użytkownika
Ziuta
Super Moderator
Super Moderator
Posty: 2824
Rejestracja: 10 maja 2010, 16:10
Podziękował: 17 razy
Otrzymał podziękowań: 457 razy

Re: skrypt wchodzenia do ciągnika z animacją

Postautor: Ziuta » 04 kwie 2012, 17:17

Sam script i linijki ci nic nie dadzą bez animacji kamery... A tak nawiasem mówiąc script z NH ma wpisane uruchamianie animacji otwierania drzwi i bez tejże animacji też nie zadziała, więc musisz zrobić animacje z otwieranymi drzwiami i animacje kamery wsiadającej... Jak dla mnie to jest sporo roboty (trochę się na tym znam),a dla ciebie to jak wybudowanie autostrady w Polsce:D

Awatar użytkownika
Gregorian
Stara Gwardia
Stara Gwardia
Posty: 14865
Rejestracja: 15 maja 2011, 10:27
Lokalizacja: Dolny Śląsk
Podziękował: 146 razy
Otrzymał podziękowań: 2196 razy

Re: skrypt wchodzenia do ciągnika z animacją

Postautor: Gregorian » 04 kwie 2012, 19:23

_roz11

Qbass
Moderator
Moderator
Posty: 197
Rejestracja: 05 mar 2020, 08:51

Re: skrypt wchodzenia do ciągnika z animacją

Postautor: Qbass » 29 lut 2024, 14:26

Aby stworzyć skrypt wchodzenia do ciągnika z animacją w grze Farming Simulator, będziesz musiał wykorzystać język skryptowy LUA oraz korzystać z narzędzi dostępnych w Giants Editor. Oto ogólny przewodnik, jak można by to zrealizować:

1. **Przygotowanie Modelu Ciągnika:**
- Upewnij się, że twój model ciągnika jest poprawnie zaimplementowany w Giants Editor, zawiera wszystkie potrzebne elementy, takie jak punkty montażowe (trigger points) dla postaci gracza.

2. **Utworzenie Animacji Wchodzenia:**
- W Giants Editor, utwórz animację wchodzenia do ciągnika. Możesz użyć narzędzi do animacji dostępnych w programie. Zdefiniuj etapy animacji, takie jak otwieranie drzwi, wchodzenie do kabiny itp.

3. **Stworzenie Punktów Montażowych:**
- Dodaj punkty montażowe dla postaci gracza w okolicach drzwi ciągnika. Te punkty będą miejscami, w których postać gracza zacznie i zakończy animację wchodzenia.

4. **Tworzenie Skryptu w LUA:**
- Utwórz plik skryptu w języku LUA, który będzie kontrolował logikę animacji wchodzenia. Skorzystaj z funkcji dostępnych w API Giants Editor do obsługi animacji i interakcji z postacią gracza.

Przykładowy fragment kodu w LUA może wyglądać tak:

```lua
-- Początkowy punkt animacji wchodzenia
local startPoint = ... -- współrzędne punktu montażowego
-- Końcowy punkt animacji wchodzenia
local endPoint = ... -- współrzędne punktu montażowego

-- Funkcja obsługująca animację wchodzenia
function enterTractorAnimation(player)
-- Rozpocznij animację wchodzenia
player:startAnimation("enter_tractor_anim")

-- Przesuń postać gracza do punktu końcowego
player:teleport(endPoint)
end

-- Funkcja obsługująca interakcję z ciągnikiem
function onTractorInteraction(player, tractor)
-- Jeśli gracz jest w pobliżu ciągnika, uruchom animację wchodzenia
local distance = calculateDistance(player:getPosition(), startPoint)
if distance < 2.0 then
enterTractorAnimation(player)
end
end

-- Funkcja pomocnicza do obliczania odległości
function calculateDistance(pos1, pos2)
-- Implementacja obliczania odległości
end
```

Pamiętaj, że powyższy kod to jedynie ogólny szkic, a implementacja może różnić się w zależności od konkretnych wymagań i struktury gry.

5. **Podpięcie Skryptu w Giants Editor:**
- Podłącz swój skrypt LUA do ciągnika w Giants Editor, aby umożliwić interakcję z postacią gracza i obsługę animacji wchodzenia.

6. **Testowanie:**
- Przetestuj stworzony skrypt w grze, aby upewnić się, że animacja wchodzenia działa poprawnie i jest aktywowana podczas interakcji z ciągnikiem.

Pamiętaj, że dokładne implementacje mogą się różnić w zależności od wersji gry i narzędzi dostępnych w Giants Editor. Warto korzystać z dokumentacji i społeczności modderskiej, aby uzyskać bardziej szczegółowe informacje i wsparcie.

Wróć do „Problemy Rozwiązane”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości