skrypt wchodzenia do ciągnika z animacją
- Ziuta
- Super Moderator
- Posty: 2824
- Rejestracja: 10 maja 2010, 16:10
- Podziękował: 17 razy
- Otrzymał podziękowań: 457 razy
Re: skrypt wchodzenia do ciągnika z animacją
Sam script i linijki ci nic nie dadzą bez animacji kamery... A tak nawiasem mówiąc script z NH ma wpisane uruchamianie animacji otwierania drzwi i bez tejże animacji też nie zadziała, więc musisz zrobić animacje z otwieranymi drzwiami i animacje kamery wsiadającej... Jak dla mnie to jest sporo roboty (trochę się na tym znam),a dla ciebie to jak wybudowanie autostrady w Polsce:D
Re: skrypt wchodzenia do ciągnika z animacją
Aby stworzyć skrypt wchodzenia do ciągnika z animacją w grze Farming Simulator, będziesz musiał wykorzystać język skryptowy LUA oraz korzystać z narzędzi dostępnych w Giants Editor. Oto ogólny przewodnik, jak można by to zrealizować:
1. **Przygotowanie Modelu Ciągnika:**
- Upewnij się, że twój model ciągnika jest poprawnie zaimplementowany w Giants Editor, zawiera wszystkie potrzebne elementy, takie jak punkty montażowe (trigger points) dla postaci gracza.
2. **Utworzenie Animacji Wchodzenia:**
- W Giants Editor, utwórz animację wchodzenia do ciągnika. Możesz użyć narzędzi do animacji dostępnych w programie. Zdefiniuj etapy animacji, takie jak otwieranie drzwi, wchodzenie do kabiny itp.
3. **Stworzenie Punktów Montażowych:**
- Dodaj punkty montażowe dla postaci gracza w okolicach drzwi ciągnika. Te punkty będą miejscami, w których postać gracza zacznie i zakończy animację wchodzenia.
4. **Tworzenie Skryptu w LUA:**
- Utwórz plik skryptu w języku LUA, który będzie kontrolował logikę animacji wchodzenia. Skorzystaj z funkcji dostępnych w API Giants Editor do obsługi animacji i interakcji z postacią gracza.
Przykładowy fragment kodu w LUA może wyglądać tak:
```lua
-- Początkowy punkt animacji wchodzenia
local startPoint = ... -- współrzędne punktu montażowego
-- Końcowy punkt animacji wchodzenia
local endPoint = ... -- współrzędne punktu montażowego
-- Funkcja obsługująca animację wchodzenia
function enterTractorAnimation(player)
-- Rozpocznij animację wchodzenia
player:startAnimation("enter_tractor_anim")
-- Przesuń postać gracza do punktu końcowego
player:teleport(endPoint)
end
-- Funkcja obsługująca interakcję z ciągnikiem
function onTractorInteraction(player, tractor)
-- Jeśli gracz jest w pobliżu ciągnika, uruchom animację wchodzenia
local distance = calculateDistance(player:getPosition(), startPoint)
if distance < 2.0 then
enterTractorAnimation(player)
end
end
-- Funkcja pomocnicza do obliczania odległości
function calculateDistance(pos1, pos2)
-- Implementacja obliczania odległości
end
```
Pamiętaj, że powyższy kod to jedynie ogólny szkic, a implementacja może różnić się w zależności od konkretnych wymagań i struktury gry.
5. **Podpięcie Skryptu w Giants Editor:**
- Podłącz swój skrypt LUA do ciągnika w Giants Editor, aby umożliwić interakcję z postacią gracza i obsługę animacji wchodzenia.
6. **Testowanie:**
- Przetestuj stworzony skrypt w grze, aby upewnić się, że animacja wchodzenia działa poprawnie i jest aktywowana podczas interakcji z ciągnikiem.
Pamiętaj, że dokładne implementacje mogą się różnić w zależności od wersji gry i narzędzi dostępnych w Giants Editor. Warto korzystać z dokumentacji i społeczności modderskiej, aby uzyskać bardziej szczegółowe informacje i wsparcie.
1. **Przygotowanie Modelu Ciągnika:**
- Upewnij się, że twój model ciągnika jest poprawnie zaimplementowany w Giants Editor, zawiera wszystkie potrzebne elementy, takie jak punkty montażowe (trigger points) dla postaci gracza.
2. **Utworzenie Animacji Wchodzenia:**
- W Giants Editor, utwórz animację wchodzenia do ciągnika. Możesz użyć narzędzi do animacji dostępnych w programie. Zdefiniuj etapy animacji, takie jak otwieranie drzwi, wchodzenie do kabiny itp.
3. **Stworzenie Punktów Montażowych:**
- Dodaj punkty montażowe dla postaci gracza w okolicach drzwi ciągnika. Te punkty będą miejscami, w których postać gracza zacznie i zakończy animację wchodzenia.
4. **Tworzenie Skryptu w LUA:**
- Utwórz plik skryptu w języku LUA, który będzie kontrolował logikę animacji wchodzenia. Skorzystaj z funkcji dostępnych w API Giants Editor do obsługi animacji i interakcji z postacią gracza.
Przykładowy fragment kodu w LUA może wyglądać tak:
```lua
-- Początkowy punkt animacji wchodzenia
local startPoint = ... -- współrzędne punktu montażowego
-- Końcowy punkt animacji wchodzenia
local endPoint = ... -- współrzędne punktu montażowego
-- Funkcja obsługująca animację wchodzenia
function enterTractorAnimation(player)
-- Rozpocznij animację wchodzenia
player:startAnimation("enter_tractor_anim")
-- Przesuń postać gracza do punktu końcowego
player:teleport(endPoint)
end
-- Funkcja obsługująca interakcję z ciągnikiem
function onTractorInteraction(player, tractor)
-- Jeśli gracz jest w pobliżu ciągnika, uruchom animację wchodzenia
local distance = calculateDistance(player:getPosition(), startPoint)
if distance < 2.0 then
enterTractorAnimation(player)
end
end
-- Funkcja pomocnicza do obliczania odległości
function calculateDistance(pos1, pos2)
-- Implementacja obliczania odległości
end
```
Pamiętaj, że powyższy kod to jedynie ogólny szkic, a implementacja może różnić się w zależności od konkretnych wymagań i struktury gry.
5. **Podpięcie Skryptu w Giants Editor:**
- Podłącz swój skrypt LUA do ciągnika w Giants Editor, aby umożliwić interakcję z postacią gracza i obsługę animacji wchodzenia.
6. **Testowanie:**
- Przetestuj stworzony skrypt w grze, aby upewnić się, że animacja wchodzenia działa poprawnie i jest aktywowana podczas interakcji z ciągnikiem.
Pamiętaj, że dokładne implementacje mogą się różnić w zależności od wersji gry i narzędzi dostępnych w Giants Editor. Warto korzystać z dokumentacji i społeczności modderskiej, aby uzyskać bardziej szczegółowe informacje i wsparcie.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości