[center]Poradnik by Adam 334[/center]
Zacznijmy od tego co to jest skrypt, a więc jest to plik który nadaje naszej maszynie jakieś fajne funkcje np. otwierane drzwi w ciągniku.Piszę się je w języku lua.Na przykładzie poniższego skryptu postaram się was czegoś nauczyć:
--
-- rozsiewacz nawozu Kos w tym miejscu umieszcza się nazwę moda(w tym przypadku KOSA)
-- author: Burner- tutaj autora
--
Kos = {};
function Kos.prerequisitesPresent(specializations)
return SpecializationUtil.hasSpecialization(Sprayer, specializations); specjalizacja maszyny np. opryskiwacz(Sprayer)
end; koniec funkcji/skryptu
function Kos:load(xmlFile) funkcja ta odpowiada za plik xml modu.
self.talerz = Utils.indexToObject(self.components, getXMLString(xmlFile, "vehicle.talerz#index"));
end;
function Kos:delete()
end;
function Kos:mouseEvent(posX, posY, isDown, isUp, button) funkcja odpowiadająca za klawisze myszy
end;
function Kos:keyEvent(unicode, sym, modifier, isDown) funkcja odpowiedzialna za klawisze na klawiaturze
end;
function Kos:update(dt)
end;
Funkcje odpowiedzialne za zależności pomiędzy funkcjami np. kręceniu się talerza po uruchomieniu siewki.
function Kos:updateTick(dt)
if self:getIsActive() then
if self.isTurnedOn then
rotate(self.talerz, 0, 1.6, 0);
end;
end;
end;
function Kos:draw() funkcja odpowiedzialna za teksty widzialne na ekranie np. NUM 0:wlacz pomoc itp.
end;
To by było tyle jak na początek będę pisał dalej.A i jeszcze:
Mój nauczyciel dał mi kiedyś parę rad
Po pierwsze nigdy się nie poddawaj
Po drugie włącz sobie jakiś skrypt i kombinuj sam, baw się kopiuj funkcje
Po trzecie nie boj się lua bo po paru dniach zabawy zauważysz ze to ma swoje zasady i będziesz umiał rozróżnić poszczególne linijki skryptu
Po czwarte jak znasz angielski to Ci to dużo pomorze
po piąte nie korzystałem z żadnego poradnika, tylko bawiłem się modami sam bez niczyjej pomocy,
po szóste metoda prób i błędów, nie poddawaj się jak coś się nie uda,
po siódme ściągnij program luaEditor ona na kolorowo odróżni Ci kody funkcji itp.
Pozdrawiam!
Adam 334
Poradnik dodany na forum za zgodą autora .
Jeśli chcesz skopiować na inne forum - podaj autora !!!
Dziękujemy
Pisanie skryptu cz.1
- Ursus c-385
- User
- Posty: 373
- Rejestracja: 25 gru 2010, 19:05
- Podziękował: 126 razy
- Otrzymał podziękowań: 207 razy
Re: Pisanie skryptu cz.1
Postautor: Qbass » 29 lut 2024, 16:06
Pisanie skryptu w grze Farming Simulator może być dość zaawansowane, ale dla prostych zadań można wykorzystać język skryptowy LUA, który jest wspierany przez grę. Oto kilka podstawowych informacji, które mogą Ci pomóc:
1. **Edytor Tekstu:**
- Przede wszystkim potrzebujesz edytora tekstu do pisania skryptów. Możesz użyć dowolnego edytora tekstu, takiego jak Notepad++ lub Visual Studio Code.
2. **Podstawowe Elementy Skryptu LUA:**
- Skrypty LUA w Farming Simulator to pliki tekstowe z rozszerzeniem .lua. Poniżej znajdziesz kilka podstawowych elementów skryptu LUA:
```lua
-- Komentarz
local zmienna = 10 -- Deklaracja zmiennej
local innaZmienna = "Tekst" -- Zmienna przechowująca tekst
function mojaFunkcja(parametr)
print("Witaj, " .. parametr .. "!")
end
mojaFunkcja("Gracz") -- Wywołanie funkcji
```
3. **Interakcja z Grą:**
- Skrypty LUA w Farming Simulator mogą być używane do interakcji z różnymi elementami gry, takimi jak pojazdy, obiekty, itp. Możesz np. obsługiwać zdarzenia, dodawać nowe funkcje, czy zmieniać zachowanie pojazdów.
4. **Dokumentacja Giants Software:**
- Sprawdź oficjalną dokumentację Giants Software dotyczącą skryptów LUA. Tam znajdziesz szczegółowe informacje i przykłady dotyczące pisania skryptów.
5. **Społeczność Farming Simulator:**
- Jeśli napotkasz problemy lub potrzebujesz pomocy, zwróć się do społeczności Farming Simulator. Na forach internetowych, takich jak oficjalne forum Giants Software, możesz uzyskać wsparcie od innych programistów i twórców modów.
6. **Testowanie Skryptów:**
- Pamiętaj o regularnym testowaniu swoich skryptów w grze. Często występują drobne błędy, które można łatwo przeoczyć.
Pisząc skrypty, zalecam korzystanie z dostępnych zasobów, dokumentacji oraz korzystanie z przykładów dostępnych w społeczności Farming Simulator. To pozwoli Ci lepiej zrozumieć, jak tworzyć skrypty dostosowane do Twoich potrzeb w grze.
1. **Edytor Tekstu:**
- Przede wszystkim potrzebujesz edytora tekstu do pisania skryptów. Możesz użyć dowolnego edytora tekstu, takiego jak Notepad++ lub Visual Studio Code.
2. **Podstawowe Elementy Skryptu LUA:**
- Skrypty LUA w Farming Simulator to pliki tekstowe z rozszerzeniem .lua. Poniżej znajdziesz kilka podstawowych elementów skryptu LUA:
```lua
-- Komentarz
local zmienna = 10 -- Deklaracja zmiennej
local innaZmienna = "Tekst" -- Zmienna przechowująca tekst
function mojaFunkcja(parametr)
print("Witaj, " .. parametr .. "!")
end
mojaFunkcja("Gracz") -- Wywołanie funkcji
```
3. **Interakcja z Grą:**
- Skrypty LUA w Farming Simulator mogą być używane do interakcji z różnymi elementami gry, takimi jak pojazdy, obiekty, itp. Możesz np. obsługiwać zdarzenia, dodawać nowe funkcje, czy zmieniać zachowanie pojazdów.
4. **Dokumentacja Giants Software:**
- Sprawdź oficjalną dokumentację Giants Software dotyczącą skryptów LUA. Tam znajdziesz szczegółowe informacje i przykłady dotyczące pisania skryptów.
5. **Społeczność Farming Simulator:**
- Jeśli napotkasz problemy lub potrzebujesz pomocy, zwróć się do społeczności Farming Simulator. Na forach internetowych, takich jak oficjalne forum Giants Software, możesz uzyskać wsparcie od innych programistów i twórców modów.
6. **Testowanie Skryptów:**
- Pamiętaj o regularnym testowaniu swoich skryptów w grze. Często występują drobne błędy, które można łatwo przeoczyć.
Pisząc skrypty, zalecam korzystanie z dostępnych zasobów, dokumentacji oraz korzystanie z przykładów dostępnych w społeczności Farming Simulator. To pozwoli Ci lepiej zrozumieć, jak tworzyć skrypty dostosowane do Twoich potrzeb w grze.
Wróć do „Poradniki-&-Tutoriale (FAQ)”
Przejdź do
- Forum
- Regulamin Forum
- Sprawy dotyczące forum
- Rekrutacja
- Uwagi
- Pomoce Forumowe
- Skargi/Pochwały
- Warny
- Ważne Ogłoszenia
- Konkursy
- FARMING SIMULATOR 19
- Newsy
- FS 19 MODY
- Ciągniki
- Ursus
- Case
- Steyr
- New Holland
- Landini
- Mc Cormick
- JCB
- Ford
- Deutz/Lamborghini
- MTZ/Pronar
- Zetor
- Valtra
- Same
- Mercedes
- Massey Ferguson
- Raba/Dutra
- Fortschritt
- Claas
- Fendt
- Fiat
- John Deere
- Renault
- Inne
- Kombajny/Hedery
- Trucki
- Skrzyniowe/Siodłowe
- Naczepy
- Duża Ciężarówka
- Prasy
- Kostkujące
- Rolujące
- Maszyny
- Kosiarki
- Siewniki
- Agregaty
- Rozsiewacze
- Pługi
- Opryskiwacze
- Przetrząsarki/Zgrabiarki
- Inne
- Mapy
- Zagraniczne
- Polskie
- Ładowacze
- Cyklopy
- Ładowarki teleskopowe
- Inne
- Inne Mody
- Obciążniki
- Inne
- Budynki
- Skiny
- Modpacki
- Samochody
- Osobowe
- Dostawcze
- Inne
- Motocykle
- Przyczepy
- Masz problem z FS 19?
- Problemy rozwiązane FS 19
- Screeny z FS 19
- Filmy z FS 19
- Poradniki-&-Tutoriale (FAQ)
- Inne sprawy FS 19
- Multiplayer
- Cattle and Crops
- Newsy
- Wcześniejsze wersje
- FS 2017 MODY
- Ciągniki
- Ursus
- Case
- Steyr
- New Holland
- Landini
- Mc Cormick
- JCB
- Ford
- Deutz/Lamborghini
- MTZ/Pronar
- Zetor
- Valtra
- Same
- Mercedes
- Massey Ferguson
- Raba/Dutra
- Fortschritt
- Claas
- Fendt
- Fiat
- John Deere
- Renault
- Inne
- Kombajny/Hedery
- Trucki
- Skrzyniowe/Siodłowe
- Naczepy
- Duża Ciężarówka
- Prasy
- Kostkujące
- Rolujące
- Maszyny
- Kosiarki
- Siewniki
- Agregaty
- Rozsiewacze
- Pługi
- Opryskiwacze
- Przetrząsarki/Zgrabiarki
- Inne
- Mapy
- Zagraniczne
- Polskie
- Ładowacze
- Cyklopy
- Ładowarki teleskopowe
- Inne
- Inne Mody
- Obciążniki
- Inne
- Budynki
- Skiny
- Modpacki
- Samochody
- Osobowe
- Dostawcze
- Inne
- Motocykle
- Przyczepy
- FS 2017
- Masz problem z FS 17
- Newsy
- Problemy rozwiązane FS 17
- Screeny z FS 17
- Filmy z FS 17
- Poradniki-&-Tutoriale (FAQ)
- Inne sprawy do FS 17
- Multiplayer
- FS 2015 MODY
- Najlepsze modyfikacje - ForumFS.pl
- Ciągnik
- Kombajn
- Mapa
- Inne
- Ciągniki
- Ursus
- Case
- Steyr
- New Holland
- Landini
- Mc Cormick
- JCB
- Ford
- Deutz/Lamborghini
- MTZ/Pronar
- Caterpillar
- Zetor
- Valtra
- Same
- Mercedes
- Massey Ferguson
- Raba/Dutra
- Fortschritt
- Claas
- Fendt
- Fiat
- John Deere
- Renault
- Inne
- Kombajny/Hedery
- New Holland
- Deutz
- John Deere
- Caterpillar
- Niva
- Fortschritt
- Pokosówki
- Hedery
- Massey Ferguson
- Claas
- Fendt
- Case
- Bizon
- Sieczkarnie
- Inne
- Trucki
- Skrzyniowe/Siodłowe
- Naczepy
- Duża Ciężarówka
- Przyczepy
- Na kiszonkę
- Rozrzutniki
- Transportowe
- Przeładowawcze
- Na ziarno
- Na snopki
- Beczki
- Samozbierające
- Inne
- Prasy
- Kostkujące
- Rolujące
- Maszyny
- Kosiarki
- Siewniki
- Agregaty
- Rozsiewacze
- Pługi
- Opryskiwacze
- Inne
- Przetrząsarki/Zgrabiarki
- Mapy
- Zagraniczne
- Polskie
- Ładowacze
- Cyklopy
- Ładowarki teleskopowe
- Inne
- Samochody
- Osobowe
- Dostawcze
- Autobusy
- Inne
- Inne Mody
- Obciążniki
- Inne
- Budynki
- Skiny
- Modpacki
- Motocykle
- FS 2015
- Newsy
- Masz problem z FS 15
- Problemy rozwiązane FS 15
- Screeny z FS 15
- Filmy z FS 15
- Programy
- Poradniki-&-Tutoriale (FAQ)
- Inne sprawy do FS 15
- Sprawy dotyczące modów
- Pogaduchy o modach
- W.I.P
- Multiplayer
- Foty z Multiplayer
- Filmy z Multiplayer
- LS 2013 MODY
- Ciągniki
- Case
- Ursus
- Valtra
- Zetor
- Caterpillar
- MTZ/Pronar
- Deutz/Lamborghini
- Ford
- JCB
- Mc Cormick
- Landini
- New Holland
- Steyr
- Same
- John Deere
- Massey Ferguson
- Mercedes
- Fortschritt
- Claas
- Fendt
- Fiat
- Renault
- Raba/Dutra
- Inne
- Kombajny/Hedery
- New Holland
- Niva
- Fortschritt
- Caterpillar
- Deutz
- John Deere
- Massey Ferguson
- Pokosówki
- Hedery
- Sieczkarnie
- Bizon
- Case
- Fendt
- Claas
- Inne
- Trucki
- Skrzyniowe/Siodłowe
- Naczepy
- Duża Ciężarówka
- Przyczepy
- Przeładowawcze
- Na ziarno
- Na snopki
- Na kiszonkę
- Rozrzutniki
- Transportowe
- Inne
- Samozbierające
- Beczki
- Prasy
- Rolujące
- Kostkujące
- Maszyny
- Agregaty
- Siewniki
- Kosiarki
- Opryskiwacze
- Pługi
- Rozsiewacze
- Przetrząsarki/Zgrabiarki
- Inne
- Mapy
- Polskie
- Zagraniczne
- Ładowacze
- Cyklopy
- Inne
- Ładowarki teleskopowe
- Budynki
- Inne Mody
- Obciążniki
- Inne
- Skiny
- Modpacki
- Samochody
- Inne
- Autobusy
- Dostawcze
- Osobowe
- Motocykle
- More Realistic (ciągniki, kombajny, maszyny, mapy, przyczepy)
- Ciągniki More Realistic
- Kombajny More Realistic
- Maszyny More Realistic
- Przyczepy More Realistic
- Mapy More Realistic
- Inne More Realistic
- LS 2013
- Newsy
- MULTIPLAYER
- Filmy z multiplayer
- Foty z multiplayer
- Masz problem z LS 2013
- Problemy Rozwiązane LS 2013
- Screeny z LS 2013
- Filmy z LS 2013
- Programy
- Poradniki-&-Tutoriale (FAQ)
- Inne sprawy do LS 2013
- Sprawy dotyczące modów
- Pogaduchy O Modach
- W.I.P
- LS 2011 Mody
- Ciągniki
- Case
- Steyr
- New Holland
- Landini
- Mc Cormick
- JCB
- Ford
- Deutz/Lamborghini
- MTZ/Pronar
- Raba/Dutra
- Renault
- Inne
- Caterpillar
- Zetor
- Valtra
- Same
- Mercedes
- Massey Ferguson
- John Deere
- Fiat
- Fendt
- Claas
- Fortschritt
- Ursus
- Kombajny/Hedery
- Case
- Bizon
- Sieczkarnie
- Inne
- New Holland
- John Deere
- Deutz
- Caterpillar
- Fortschritt
- Niva
- Hedery
- Pokosówki
- Massey Ferguson
- Claas
- Fendt
- Trucki
- Skrzyniowe/Siodłowe
- Naczepy
- Duża Ciężarówka
- Przyczepy
- Inne
- Samozbierające
- Beczki
- Przeładowawcze
- Na ziarno
- Na snopki
- Na kiszonkę
- Rozrzutniki
- Transportowe
- Prasy
- Rolujące
- Kostkujące
- Maszyny
- Agregaty
- Kosiarki
- Siewniki
- Przetrząsarki/Zgrabiarki
- Rozsiewacze
- Pługi
- Opryskiwacze
- Inne
- Mapy
- Polskie
- Zagraniczne
- Ładowacze
- Ładowarki teleskopowe
- Cyklopy
- Inne
- Samochody
- Osobowe
- Dostawcze
- Autobusy
- Inne
- Inne Mody
- Inne
- Obciążniki
- Budynki
- Skiny
- Modpacki
- Motocykle
- Mods By Badziu for LS 2011
- LS 2011
- Newsy
- MULTIPLAYER
- Masz problem z LS 2011?
- Problemy Rozwiązane
- Programy
- Filmy z LS 2011
- Screeny z LS 2011
- Inne
- Poradniki-&-Tutoriale (FAQ)
- Sprawy dotyczące modów
- Textury (Zamówienia)
- Pogaduchy O Modach
- W.I.P
- LS 2009 - Archiwum
- Inne
- Grafika/Modele
- Offtopic
- Rolnictwo
- Elektronika/Komputery itp
- Życie na wesoło
- Dowcipy
- Filmiki
- Obrazki
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości
We Wrocławiu operator internetu Airmax dostarcza ultraszybki światłowód operator Airmax na terenie miasta i okolic, opcja internetu stacjonarnego oraz bezprzewodowego.
- Strefa czasowa UTC+02:00
- Na górę
- Usuń ciasteczka witryny
Powered by phpBB.