Pisanie skryptu cz.1

Awatar użytkownika
Ursus c-385
User
Posty: 373
Rejestracja: 25 gru 2010, 19:05
Podziękował: 126 razy
Otrzymał podziękowań: 207 razy

Pisanie skryptu cz.1

Postautor: Ursus c-385 » 15 maja 2011, 18:57

[center]Poradnik by Adam 334[/center]



Zacznijmy od tego co to jest skrypt, a więc jest to plik który nadaje naszej maszynie jakieś fajne funkcje np. otwierane drzwi w ciągniku.Piszę się je w języku lua.Na przykładzie poniższego skryptu postaram się was czegoś nauczyć:
--
-- rozsiewacz nawozu Kos w tym miejscu umieszcza się nazwę moda(w tym przypadku KOSA)
-- author: Burner- tutaj autora
--

Kos = {};

function Kos.prerequisitesPresent(specializations)
return SpecializationUtil.hasSpecialization(Sprayer, specializations); specjalizacja maszyny np. opryskiwacz(Sprayer)
end; koniec funkcji/skryptu

function Kos:load(xmlFile) funkcja ta odpowiada za plik xml modu.
self.talerz = Utils.indexToObject(self.components, getXMLString(xmlFile, "vehicle.talerz#index"));
end;

function Kos:delete()
end;

function Kos:mouseEvent(posX, posY, isDown, isUp, button) funkcja odpowiadająca za klawisze myszy
end;

function Kos:keyEvent(unicode, sym, modifier, isDown) funkcja odpowiedzialna za klawisze na klawiaturze
end;

function Kos:update(dt)
end;
Funkcje odpowiedzialne za zależności pomiędzy funkcjami np. kręceniu się talerza po uruchomieniu siewki.
function Kos:updateTick(dt)
if self:getIsActive() then
if self.isTurnedOn then
rotate(self.talerz, 0, 1.6, 0);
end;
end;
end;

function Kos:draw() funkcja odpowiedzialna za teksty widzialne na ekranie np. NUM 0:wlacz pomoc itp.
end;

To by było tyle jak na początek będę pisał dalej.A i jeszcze:
Mój nauczyciel dał mi kiedyś parę rad
Po pierwsze nigdy się nie poddawaj
Po drugie włącz sobie jakiś skrypt i kombinuj sam, baw się kopiuj funkcje
Po trzecie nie boj się lua bo po paru dniach zabawy zauważysz ze to ma swoje zasady i będziesz umiał rozróżnić poszczególne linijki skryptu
Po czwarte jak znasz angielski to Ci to dużo pomorze
po piąte nie korzystałem z żadnego poradnika, tylko bawiłem się modami sam bez niczyjej pomocy,
po szóste metoda prób i błędów, nie poddawaj się jak coś się nie uda,
po siódme ściągnij program luaEditor ona na kolorowo odróżni Ci kody funkcji itp.
Pozdrawiam!
Adam 334

Poradnik dodany na forum za zgodą autora .
Jeśli chcesz skopiować na inne forum - podaj autora !!!
Dziękujemy



Qbass
Moderator
Moderator
Posty: 197
Rejestracja: 05 mar 2020, 08:51

Re: Pisanie skryptu cz.1

Postautor: Qbass » 29 lut 2024, 16:06

Pisanie skryptu w grze Farming Simulator może być dość zaawansowane, ale dla prostych zadań można wykorzystać język skryptowy LUA, który jest wspierany przez grę. Oto kilka podstawowych informacji, które mogą Ci pomóc:

1. **Edytor Tekstu:**
- Przede wszystkim potrzebujesz edytora tekstu do pisania skryptów. Możesz użyć dowolnego edytora tekstu, takiego jak Notepad++ lub Visual Studio Code.

2. **Podstawowe Elementy Skryptu LUA:**
- Skrypty LUA w Farming Simulator to pliki tekstowe z rozszerzeniem .lua. Poniżej znajdziesz kilka podstawowych elementów skryptu LUA:

```lua
-- Komentarz
local zmienna = 10 -- Deklaracja zmiennej
local innaZmienna = "Tekst" -- Zmienna przechowująca tekst

function mojaFunkcja(parametr)
print("Witaj, " .. parametr .. "!")
end

mojaFunkcja("Gracz") -- Wywołanie funkcji
```

3. **Interakcja z Grą:**
- Skrypty LUA w Farming Simulator mogą być używane do interakcji z różnymi elementami gry, takimi jak pojazdy, obiekty, itp. Możesz np. obsługiwać zdarzenia, dodawać nowe funkcje, czy zmieniać zachowanie pojazdów.

4. **Dokumentacja Giants Software:**
- Sprawdź oficjalną dokumentację Giants Software dotyczącą skryptów LUA. Tam znajdziesz szczegółowe informacje i przykłady dotyczące pisania skryptów.

5. **Społeczność Farming Simulator:**
- Jeśli napotkasz problemy lub potrzebujesz pomocy, zwróć się do społeczności Farming Simulator. Na forach internetowych, takich jak oficjalne forum Giants Software, możesz uzyskać wsparcie od innych programistów i twórców modów.

6. **Testowanie Skryptów:**
- Pamiętaj o regularnym testowaniu swoich skryptów w grze. Często występują drobne błędy, które można łatwo przeoczyć.

Pisząc skrypty, zalecam korzystanie z dostępnych zasobów, dokumentacji oraz korzystanie z przykładów dostępnych w społeczności Farming Simulator. To pozwoli Ci lepiej zrozumieć, jak tworzyć skrypty dostosowane do Twoich potrzeb w grze.

Wróć do „Poradniki-&-Tutoriale (FAQ)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości