Drzewa rysowane w GE
- MrMateuszLs
- Stara Gwardia
- Posty: 3532
- Rejestracja: 26 wrz 2011, 21:36
- Lokalizacja: MałoPolska
- Podziękował: 260 razy
- Otrzymał podziękowań: 456 razy
Re: Drzewa rysowane w GE
Jest,dodaje się je podobnie jak w ls 13 ale nie polecam ich bo są brzydkie nie zostawiają cienia i nie można ich ciąć.
-
- Stara Gwardia
- Posty: 3505
- Rejestracja: 05 cze 2010, 12:35
- Lokalizacja: Równina Łukowska
- Podziękował: 262 razy
- Otrzymał podziękowań: 594 razy
Re: Drzewa rysowane w GE
Na początek należy się zaopatrzyć w tekstury tych oto pięknych drzewek:
http://catshare.net/KvXDPy08D6O4ggzh
Tutaj mamy linijki które będą nam potrzebne:
Kod:
<File fileId="1111" filename="textures/foliage/foliage_treesLaub1_diffuse.png" relativePath="true"/>
<File fileId="2222" filename="textures/foliage/foliage_treesLaub2_diffuse.png" relativePath="true"/>
<File fileId="3333" filename="textures/foliage/foliage_treesNadel1_diffuse.png" relativePath="true"/>
<File fileId="4444" filename="textures/foliage/foliage_treesNadel2_diffuse.png" relativePath="true"/>
<File fileId="5000" filename="map01/treesLaub1_density.png" relativePath="true"/>
<File fileId="5001" filename="map01/treesLaub2_density.png" relativePath="true"/>
<File fileId="5002" filename="map01/treesNadel1_density.png" relativePath="true"/>
<File fileId="5003" filename="map01/treesNadel2_density.png" relativePath="true"/>
Kod:
<Material name="foliage_treesLaub1_mat" materialId="1000" ambientColor="1.5 1.5 1.5" customShaderId="66">
<Texture fileId="1111"/>
<CustomParameter name="fadeStartEnd" value="225 300 0 0"/>
</Material>
<Material name="foliage_treesLaub2_mat" materialId="1001" ambientColor="1.5 1.5 1.5" customShaderId="66">
<Texture fileId="2222"/>
<CustomParameter name="fadeStartEnd" value="225 300 0 0"/>
</Material>
<Material name="foliage_treesNadel1_mat" materialId="1002" ambientColor="1.5 1.5 1.5" customShaderId="66">
<Texture fileId="3333"/>
<CustomParameter name="fadeStartEnd" value="225 300 0 0"/>
</Material>
<Material name="foliage_treesNadel2_mat" materialId="1003" ambientColor="1.5 1.5 1.5" customShaderId="66">
<Texture fileId="4444"/>
<CustomParameter name="fadeStartEnd" value="225 300 0 0"/>
</Material>
Kod:
<FoliageMultiLayer densityMapId="5000" numChannels="2" numTypeIndexChannels="0">
<FoliageSubLayer name="treesLaub1" numDensityMapChannels="1" materialId="1000" cellSize="8" viewDistance="167" terrainOffset="0" objectMask="65520" atlasSize="2" plantThreshold="0.5" numBlocksPerUnit="0.12" width="35.5" height="16.5" widthVariance="0.4" heightVariance="3" horizontalPositionVariance="4"/>
</FoliageMultiLayer>
<FoliageMultiLayer densityMapId="5001" numChannels="2" numTypeIndexChannels="0">
<FoliageSubLayer name="treesLaub2" numDensityMapChannels="2" materialId="1001" cellSize="8" viewDistance="167" terrainOffset="0" objectMask="65520" atlasSize="2" plantThreshold="0.5" numBlocksPerUnit="0.15" width="39.5" height="16.5" widthVariance="0.3" heightVariance="1" horizontalPositionVariance="4"/>
</FoliageMultiLayer>
<FoliageMultiLayer densityMapId="5002" numChannels="1" numTypeIndexChannels="0">
<FoliageSubLayer name="treesTanne1" numDensityMapChannels="1" materialId="1002" cellSize="8" viewDistance="167" terrainOffset="0" objectMask="65520" atlasSize="2" plantThreshold="0.5" numBlocksPerUnit="0.2" width="18.5" height="18.5" widthVariance="0.1" heightVariance="5" horizontalPositionVariance="5"/>
</FoliageMultiLayer>
<FoliageMultiLayer densityMapId="5003" numChannels="1" numTypeIndexChannels="0">
<FoliageSubLayer name="treesTanne2" numDensityMapChannels="1" materialId="1003" cellSize="8" viewDistance="167" terrainOffset="0" objectMask="65520" atlasSize="2" plantThreshold="0.5" numBlocksPerUnit="0.25" width="13.5" height="14.5" widthVariance="0.1" heightVariance="5" horizontalPositionVariance="5"/>
</FoliageMultiLayer>
Zaczynamy.
1. Otwieramy plik mapy (map01.i3d), najlepiej notatnikiem lub word padem i szukamy zakładek:
Kod:
<Files>....<Files/>
Linijki które podałem wyżej w pierwszej tabeli należy skopiować pomiędzy wyżej wymienione zakładki (<Files>....<Files/>smiley
2. Następnie szukamy zakładek
Kod:
<Materials>....<Materials/>
po czym za pomocą wyszukiwarki odnajdujemy linijkę, która zaczyna się następująco:
Kod:
<Material name="foliage_bushes_mat" materialId="47" ambientColor="1.5 1.5 1.5" customShaderId="68">
Wartość którą pogrubiłem należy przepisać do linijek w drugiej tabeli (zastąpić wartości które również tam pogrubiłem)
Gdy już zmienimy ta wartość można skopiować linijki pomiędzy zakładki:
Kod:
<Materials>....<Materials/>
UWAGA
Podczas wykonywania tej czynności proszę zachować szczególna ostrożność, gdyż przy niej najczęściej są popełniane błędy, co skutkuje tym, że naszych drzew nie ma w GE na liście
Szukamy zakładki:
Kod:
</FoliageMultiLayer>
i dopiero pod nią wklejamy linijki z trzeciej tabeli
4. Możemy zapisać plik i wyjść z niego, to jednak jeszcze nie koniec, teraz wgrywamy tekstury zawarte w pliku, który podałem (Folder z mapką>textures>foliage>....)
Natomiast pliki z folderu map01 kopiujemy do takiego samego folderu który znajduje się w folderze z mapą.
Teraz możemy się cieszyć drzewkami jako uprawa
Wskazówki
Po wybraniu niektórych rodzai drzewek należy zwiększyć Radius przed sadzeniem gdyż mają one duże odstępy pomiędzy sobą i nie od razu po kliknięciu na mapę mogą się pojawić.
Druga sprawa Widoczność, jeżeli komuś wydaje się za mała (nie radze przesadzać z widocznością bo FPS może drastycznie spaść) może sobie zwiększyć widoczność w następujący sposób:
Szukamy w naszej mapie linijek zawartych w trzeciej tabeli i wartości:
Kod:
viewDistance="167"
Aby drzewa były widoczne z dalszej odległości zwiększamy tą wartość, lub jeżeli koś chce zmniejszyć to ją zmniejsza. Czynność wykonujemy dla wszystkich czterech linijek osobno.
Zmiana widoczności będzie widoczna dopiero w grze więc proszę nie denerwować się jeżeli po zmianie widoczności w Giants Editorze nie będzie widać zmian.
http://catshare.net/KvXDPy08D6O4ggzh
Tutaj mamy linijki które będą nam potrzebne:
Kod:
<File fileId="1111" filename="textures/foliage/foliage_treesLaub1_diffuse.png" relativePath="true"/>
<File fileId="2222" filename="textures/foliage/foliage_treesLaub2_diffuse.png" relativePath="true"/>
<File fileId="3333" filename="textures/foliage/foliage_treesNadel1_diffuse.png" relativePath="true"/>
<File fileId="4444" filename="textures/foliage/foliage_treesNadel2_diffuse.png" relativePath="true"/>
<File fileId="5000" filename="map01/treesLaub1_density.png" relativePath="true"/>
<File fileId="5001" filename="map01/treesLaub2_density.png" relativePath="true"/>
<File fileId="5002" filename="map01/treesNadel1_density.png" relativePath="true"/>
<File fileId="5003" filename="map01/treesNadel2_density.png" relativePath="true"/>
Kod:
<Material name="foliage_treesLaub1_mat" materialId="1000" ambientColor="1.5 1.5 1.5" customShaderId="66">
<Texture fileId="1111"/>
<CustomParameter name="fadeStartEnd" value="225 300 0 0"/>
</Material>
<Material name="foliage_treesLaub2_mat" materialId="1001" ambientColor="1.5 1.5 1.5" customShaderId="66">
<Texture fileId="2222"/>
<CustomParameter name="fadeStartEnd" value="225 300 0 0"/>
</Material>
<Material name="foliage_treesNadel1_mat" materialId="1002" ambientColor="1.5 1.5 1.5" customShaderId="66">
<Texture fileId="3333"/>
<CustomParameter name="fadeStartEnd" value="225 300 0 0"/>
</Material>
<Material name="foliage_treesNadel2_mat" materialId="1003" ambientColor="1.5 1.5 1.5" customShaderId="66">
<Texture fileId="4444"/>
<CustomParameter name="fadeStartEnd" value="225 300 0 0"/>
</Material>
Kod:
<FoliageMultiLayer densityMapId="5000" numChannels="2" numTypeIndexChannels="0">
<FoliageSubLayer name="treesLaub1" numDensityMapChannels="1" materialId="1000" cellSize="8" viewDistance="167" terrainOffset="0" objectMask="65520" atlasSize="2" plantThreshold="0.5" numBlocksPerUnit="0.12" width="35.5" height="16.5" widthVariance="0.4" heightVariance="3" horizontalPositionVariance="4"/>
</FoliageMultiLayer>
<FoliageMultiLayer densityMapId="5001" numChannels="2" numTypeIndexChannels="0">
<FoliageSubLayer name="treesLaub2" numDensityMapChannels="2" materialId="1001" cellSize="8" viewDistance="167" terrainOffset="0" objectMask="65520" atlasSize="2" plantThreshold="0.5" numBlocksPerUnit="0.15" width="39.5" height="16.5" widthVariance="0.3" heightVariance="1" horizontalPositionVariance="4"/>
</FoliageMultiLayer>
<FoliageMultiLayer densityMapId="5002" numChannels="1" numTypeIndexChannels="0">
<FoliageSubLayer name="treesTanne1" numDensityMapChannels="1" materialId="1002" cellSize="8" viewDistance="167" terrainOffset="0" objectMask="65520" atlasSize="2" plantThreshold="0.5" numBlocksPerUnit="0.2" width="18.5" height="18.5" widthVariance="0.1" heightVariance="5" horizontalPositionVariance="5"/>
</FoliageMultiLayer>
<FoliageMultiLayer densityMapId="5003" numChannels="1" numTypeIndexChannels="0">
<FoliageSubLayer name="treesTanne2" numDensityMapChannels="1" materialId="1003" cellSize="8" viewDistance="167" terrainOffset="0" objectMask="65520" atlasSize="2" plantThreshold="0.5" numBlocksPerUnit="0.25" width="13.5" height="14.5" widthVariance="0.1" heightVariance="5" horizontalPositionVariance="5"/>
</FoliageMultiLayer>
Zaczynamy.
1. Otwieramy plik mapy (map01.i3d), najlepiej notatnikiem lub word padem i szukamy zakładek:
Kod:
<Files>....<Files/>
Linijki które podałem wyżej w pierwszej tabeli należy skopiować pomiędzy wyżej wymienione zakładki (<Files>....<Files/>smiley
2. Następnie szukamy zakładek
Kod:
<Materials>....<Materials/>
po czym za pomocą wyszukiwarki odnajdujemy linijkę, która zaczyna się następująco:
Kod:
<Material name="foliage_bushes_mat" materialId="47" ambientColor="1.5 1.5 1.5" customShaderId="68">
Wartość którą pogrubiłem należy przepisać do linijek w drugiej tabeli (zastąpić wartości które również tam pogrubiłem)
Gdy już zmienimy ta wartość można skopiować linijki pomiędzy zakładki:
Kod:
<Materials>....<Materials/>
UWAGA
Podczas wykonywania tej czynności proszę zachować szczególna ostrożność, gdyż przy niej najczęściej są popełniane błędy, co skutkuje tym, że naszych drzew nie ma w GE na liście
Szukamy zakładki:
Kod:
</FoliageMultiLayer>
i dopiero pod nią wklejamy linijki z trzeciej tabeli
4. Możemy zapisać plik i wyjść z niego, to jednak jeszcze nie koniec, teraz wgrywamy tekstury zawarte w pliku, który podałem (Folder z mapką>textures>foliage>....)
Natomiast pliki z folderu map01 kopiujemy do takiego samego folderu który znajduje się w folderze z mapą.
Teraz możemy się cieszyć drzewkami jako uprawa
Wskazówki
Po wybraniu niektórych rodzai drzewek należy zwiększyć Radius przed sadzeniem gdyż mają one duże odstępy pomiędzy sobą i nie od razu po kliknięciu na mapę mogą się pojawić.
Druga sprawa Widoczność, jeżeli komuś wydaje się za mała (nie radze przesadzać z widocznością bo FPS może drastycznie spaść) może sobie zwiększyć widoczność w następujący sposób:
Szukamy w naszej mapie linijek zawartych w trzeciej tabeli i wartości:
Kod:
viewDistance="167"
Aby drzewa były widoczne z dalszej odległości zwiększamy tą wartość, lub jeżeli koś chce zmniejszyć to ją zmniejsza. Czynność wykonujemy dla wszystkich czterech linijek osobno.
Zmiana widoczności będzie widoczna dopiero w grze więc proszę nie denerwować się jeżeli po zmianie widoczności w Giants Editorze nie będzie widać zmian.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości