Drzewa rysowane w GE

TVRol
User
Posty: 20
Rejestracja: 25 gru 2011, 10:44
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Drzewa rysowane w GE

Postautor: TVRol » 12 lut 2015, 18:51

Jest możliwość dodania drzew rysowanych w GE?



Awatar użytkownika
MrMateuszLs
Stara Gwardia
Stara Gwardia
Posty: 3532
Rejestracja: 26 wrz 2011, 21:36
Lokalizacja: MałoPolska
Podziękował: 260 razy
Otrzymał podziękowań: 456 razy

Re: Drzewa rysowane w GE

Postautor: MrMateuszLs » 13 lut 2015, 07:06

Jest,dodaje się je podobnie jak w ls 13 ale nie polecam ich bo są brzydkie nie zostawiają cienia i nie można ich ciąć.

Major Kupricz
Stara Gwardia
Stara Gwardia
Posty: 3505
Rejestracja: 05 cze 2010, 12:35
Lokalizacja: Równina Łukowska
Podziękował: 262 razy
Otrzymał podziękowań: 594 razy

Re: Drzewa rysowane w GE

Postautor: Major Kupricz » 13 lut 2015, 17:00

Na początek należy się zaopatrzyć w tekstury tych oto pięknych drzewek:
http://catshare.net/KvXDPy08D6O4ggzh

Tutaj mamy linijki które będą nam potrzebne:
Kod:
<File fileId="1111" filename="textures/foliage/foliage_treesLaub1_diffuse.png" relativePath="true"/>
<File fileId="2222" filename="textures/foliage/foliage_treesLaub2_diffuse.png" relativePath="true"/>
<File fileId="3333" filename="textures/foliage/foliage_treesNadel1_diffuse.png" relativePath="true"/>
<File fileId="4444" filename="textures/foliage/foliage_treesNadel2_diffuse.png" relativePath="true"/>
<File fileId="5000" filename="map01/treesLaub1_density.png" relativePath="true"/>
<File fileId="5001" filename="map01/treesLaub2_density.png" relativePath="true"/>
<File fileId="5002" filename="map01/treesNadel1_density.png" relativePath="true"/>
<File fileId="5003" filename="map01/treesNadel2_density.png" relativePath="true"/>


Kod:
<Material name="foliage_treesLaub1_mat" materialId="1000" ambientColor="1.5 1.5 1.5" customShaderId="66">
<Texture fileId="1111"/>
<CustomParameter name="fadeStartEnd" value="225 300 0 0"/>
</Material>
<Material name="foliage_treesLaub2_mat" materialId="1001" ambientColor="1.5 1.5 1.5" customShaderId="66">
<Texture fileId="2222"/>
<CustomParameter name="fadeStartEnd" value="225 300 0 0"/>
</Material>
<Material name="foliage_treesNadel1_mat" materialId="1002" ambientColor="1.5 1.5 1.5" customShaderId="66">
<Texture fileId="3333"/>
<CustomParameter name="fadeStartEnd" value="225 300 0 0"/>
</Material>
<Material name="foliage_treesNadel2_mat" materialId="1003" ambientColor="1.5 1.5 1.5" customShaderId="66">
<Texture fileId="4444"/>
<CustomParameter name="fadeStartEnd" value="225 300 0 0"/>
</Material>


Kod:
<FoliageMultiLayer densityMapId="5000" numChannels="2" numTypeIndexChannels="0">
<FoliageSubLayer name="treesLaub1" numDensityMapChannels="1" materialId="1000" cellSize="8" viewDistance="167" terrainOffset="0" objectMask="65520" atlasSize="2" plantThreshold="0.5" numBlocksPerUnit="0.12" width="35.5" height="16.5" widthVariance="0.4" heightVariance="3" horizontalPositionVariance="4"/>
</FoliageMultiLayer>

<FoliageMultiLayer densityMapId="5001" numChannels="2" numTypeIndexChannels="0">
<FoliageSubLayer name="treesLaub2" numDensityMapChannels="2" materialId="1001" cellSize="8" viewDistance="167" terrainOffset="0" objectMask="65520" atlasSize="2" plantThreshold="0.5" numBlocksPerUnit="0.15" width="39.5" height="16.5" widthVariance="0.3" heightVariance="1" horizontalPositionVariance="4"/>
</FoliageMultiLayer>

<FoliageMultiLayer densityMapId="5002" numChannels="1" numTypeIndexChannels="0">
<FoliageSubLayer name="treesTanne1" numDensityMapChannels="1" materialId="1002" cellSize="8" viewDistance="167" terrainOffset="0" objectMask="65520" atlasSize="2" plantThreshold="0.5" numBlocksPerUnit="0.2" width="18.5" height="18.5" widthVariance="0.1" heightVariance="5" horizontalPositionVariance="5"/>
</FoliageMultiLayer>

<FoliageMultiLayer densityMapId="5003" numChannels="1" numTypeIndexChannels="0">
<FoliageSubLayer name="treesTanne2" numDensityMapChannels="1" materialId="1003" cellSize="8" viewDistance="167" terrainOffset="0" objectMask="65520" atlasSize="2" plantThreshold="0.5" numBlocksPerUnit="0.25" width="13.5" height="14.5" widthVariance="0.1" heightVariance="5" horizontalPositionVariance="5"/>
</FoliageMultiLayer>


Zaczynamy.

1. Otwieramy plik mapy (map01.i3d), najlepiej notatnikiem lub word padem i szukamy zakładek:

Kod:
<Files>....<Files/>


Linijki które podałem wyżej w pierwszej tabeli należy skopiować pomiędzy wyżej wymienione zakładki (<Files>....<Files/>smiley

2. Następnie szukamy zakładek

Kod:
<Materials>....<Materials/>



po czym za pomocą wyszukiwarki odnajdujemy linijkę, która zaczyna się następująco:

Kod:
<Material name="foliage_bushes_mat" materialId="47" ambientColor="1.5 1.5 1.5" customShaderId="68">



Wartość którą pogrubiłem należy przepisać do linijek w drugiej tabeli (zastąpić wartości które również tam pogrubiłem)

Gdy już zmienimy ta wartość można skopiować linijki pomiędzy zakładki:

Kod:
<Materials>....<Materials/>



UWAGA

Podczas wykonywania tej czynności proszę zachować szczególna ostrożność, gdyż przy niej najczęściej są popełniane błędy, co skutkuje tym, że naszych drzew nie ma w GE na liście

Szukamy zakładki:


Kod:
</FoliageMultiLayer>



i dopiero pod nią wklejamy linijki z trzeciej tabeli

4. Możemy zapisać plik i wyjść z niego, to jednak jeszcze nie koniec, teraz wgrywamy tekstury zawarte w pliku, który podałem (Folder z mapką>textures>foliage>....)
Natomiast pliki z folderu map01 kopiujemy do takiego samego folderu który znajduje się w folderze z mapą.

Teraz możemy się cieszyć drzewkami jako uprawa

Wskazówki

Po wybraniu niektórych rodzai drzewek należy zwiększyć Radius przed sadzeniem gdyż mają one duże odstępy pomiędzy sobą i nie od razu po kliknięciu na mapę mogą się pojawić.

Druga sprawa Widoczność, jeżeli komuś wydaje się za mała (nie radze przesadzać z widocznością bo FPS może drastycznie spaść) może sobie zwiększyć widoczność w następujący sposób:

Szukamy w naszej mapie linijek zawartych w trzeciej tabeli i wartości:


Kod:
viewDistance="167"



Aby drzewa były widoczne z dalszej odległości zwiększamy tą wartość, lub jeżeli koś chce zmniejszyć to ją zmniejsza. Czynność wykonujemy dla wszystkich czterech linijek osobno.


Zmiana widoczności będzie widoczna dopiero w grze więc proszę nie denerwować się jeżeli po zmianie widoczności w Giants Editorze nie będzie widać zmian.

TVRol
User
Posty: 20
Rejestracja: 25 gru 2011, 10:44
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Re: Drzewa rysowane w GE

Postautor: TVRol » 14 lut 2015, 20:24

dzięki można przenieść do roz

FoX
User
Posty: 2042
Rejestracja: 06 sie 2013, 22:14
Podziękował: 73 razy
Otrzymał podziękowań: 213 razy

Re: Drzewa rysowane w GE

Postautor: FoX » 14 lut 2015, 20:31


Soo..Good..

Wróć do „Problemy rozwiązane FS 15”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości