Zmniejszenie wagi mapy
- KamilTeamTV
- Super VIP
- Posty: 215
- Rejestracja: 24 lip 2013, 17:55
- Podziękował: 17 razy
- Otrzymał podziękowań: 183 razy
Zmniejszenie wagi mapy
Jak zmniejszyć jakoś wagę mapy ? Jak sprawdzić jakie txt są zbędne itp ?
Opis na urlopie
-
- Stara Gwardia
- Posty: 3505
- Rejestracja: 05 cze 2010, 12:35
- Lokalizacja: Równina Łukowska
- Podziękował: 262 razy
- Otrzymał podziękowań: 594 razy
Re: Zmniejszenie wagi mapy
Zrób tak:
Zrób kopie zapasową tej mapy bo jak coś wywalisz zadużo to lepiej mieć kopię.
Pouduwaj zbędne rzeczy na mapie wraz z texturami.
Zobacz czy w pofolderach mapy nie masz zbędnych plików i3d jak są to je wywal oprócz pliku i3d mapy.
Jeśli masz budynki z orginalej mapy to poszperaj w folderze models i pousuwaj to i owo
Zrób kopie zapasową tej mapy bo jak coś wywalisz zadużo to lepiej mieć kopię.
Pouduwaj zbędne rzeczy na mapie wraz z texturami.
Zobacz czy w pofolderach mapy nie masz zbędnych plików i3d jak są to je wywal oprócz pliku i3d mapy.
Jeśli masz budynki z orginalej mapy to poszperaj w folderze models i pousuwaj to i owo
- KamilTeamTV
- Super VIP
- Posty: 215
- Rejestracja: 24 lip 2013, 17:55
- Podziękował: 17 razy
- Otrzymał podziękowań: 183 razy
Re: Zmniejszenie wagi mapy
A coś jeszcze ? Bo mam all pousuwane i3d zbędne txt i to tylko 30 mb ;/
Opis na urlopie
- maki1234
- Stara Gwardia
- Posty: 10546
- Rejestracja: 11 paź 2011, 16:32
- Lokalizacja: Małopolskie
- Podziękował: 187 razy
- Otrzymał podziękowań: 2746 razy
- Kontaktowanie:
Re: Zmniejszenie wagi mapy
KamilTeamTV, sprawdź czy nie masz folderów z oryginalnej mapy, tzn w folderze models folderów z plikami z oryginalnej mapy bo czasem też są już z pustą mapą
"Zawsze programuj jak gdyby osoba zajmująca się twoim kodem w przyszłości była agresywnym psychopatą, który wie gdzie mieszkasz." - Martin Golding
- eloelo52i0
- Stara Gwardia
- Posty: 12034
- Rejestracja: 02 maja 2010, 08:00
- Lokalizacja: Gtk
- Podziękował: 2070 razy
- Otrzymał podziękowań: 2174 razy
- Kontaktowanie:
Re: Zmniejszenie wagi mapy
Zmniejszenie wagi (rozmiaru) mapy w Farming Simulator może być wyzwaniem, ponieważ zmniejszanie rozmiaru plików mapy może wpłynąć na jakość i szczegółowość środowiska gry. Niemniej jednak, jeśli potrzebujesz zredukować wagę mapy, oto kilka ogólnych kroków, które możesz podjąć:
1. **Usuwanie niepotrzebnych elementów:**
- Przeanalizuj mapę i usuń niepotrzebne detale, obiekty, tekstury lub inne elementy, które nie są kluczowe dla rozgrywki. Unikaj jednak usuwania elementów niezbędnych do funkcjonowania mapy.
2. **Kompresja tekstur:**
- Skorzystaj z narzędzi do kompresji tekstur, które zmniejszą rozmiar plików tekstur przy minimalnej utracie jakości. Istnieją różne narzędzia dostępne online, które umożliwiają skompresowanie plików graficznych.
3. **Optymalizacja modeli 3D:**
- Sprawdź modele 3D używane na mapie. Upewnij się, że są one optymalne pod względem liczby wierzchołków, aby zmniejszyć obciążenie na procesorze graficznym.
4. **Redukcja rozdzielczości tekstur:**
- Zmniejszenie rozdzielczości tekstur może znacząco zmniejszyć wagę mapy. Jednakże, warto to robić ostrożnie, aby nie pogorszyć jakości wizualnej zbytnio.
5. **Optymalizacja skryptów:**
- Jeśli mapa zawiera skrypty, sprawdź ich optymalność. Upewnij się, że są zoptymalizowane pod względem wydajności i minimalnego wpływu na zasoby komputera.
6. **Redukcja detali terenu:**
- Możesz rozważyć zmniejszenie liczby detali terenu, takich jak roślinność, szczegóły terenu, aby zmniejszyć ilość danych, które trzeba przechowywać w plikach mapy.
7. **Rozważ podział mapy:**
- Jeśli mapę da się podzielić na mniejsze obszary, rozważ stworzenie mapy w formie kilku mniejszych plików. To pozwoli na bardziej elastyczne zarządzanie zasobami podczas rozgrywki.
Przed dokonywaniem zmian zawsze warto zachować oryginalne pliki mapy i przetestować zmiany w grze, aby upewnić się, że nie wpływają one negatywnie na rozgrywkę lub jakość mapy.
1. **Usuwanie niepotrzebnych elementów:**
- Przeanalizuj mapę i usuń niepotrzebne detale, obiekty, tekstury lub inne elementy, które nie są kluczowe dla rozgrywki. Unikaj jednak usuwania elementów niezbędnych do funkcjonowania mapy.
2. **Kompresja tekstur:**
- Skorzystaj z narzędzi do kompresji tekstur, które zmniejszą rozmiar plików tekstur przy minimalnej utracie jakości. Istnieją różne narzędzia dostępne online, które umożliwiają skompresowanie plików graficznych.
3. **Optymalizacja modeli 3D:**
- Sprawdź modele 3D używane na mapie. Upewnij się, że są one optymalne pod względem liczby wierzchołków, aby zmniejszyć obciążenie na procesorze graficznym.
4. **Redukcja rozdzielczości tekstur:**
- Zmniejszenie rozdzielczości tekstur może znacząco zmniejszyć wagę mapy. Jednakże, warto to robić ostrożnie, aby nie pogorszyć jakości wizualnej zbytnio.
5. **Optymalizacja skryptów:**
- Jeśli mapa zawiera skrypty, sprawdź ich optymalność. Upewnij się, że są zoptymalizowane pod względem wydajności i minimalnego wpływu na zasoby komputera.
6. **Redukcja detali terenu:**
- Możesz rozważyć zmniejszenie liczby detali terenu, takich jak roślinność, szczegóły terenu, aby zmniejszyć ilość danych, które trzeba przechowywać w plikach mapy.
7. **Rozważ podział mapy:**
- Jeśli mapę da się podzielić na mniejsze obszary, rozważ stworzenie mapy w formie kilku mniejszych plików. To pozwoli na bardziej elastyczne zarządzanie zasobami podczas rozgrywki.
Przed dokonywaniem zmian zawsze warto zachować oryginalne pliki mapy i przetestować zmiany w grze, aby upewnić się, że nie wpływają one negatywnie na rozgrywkę lub jakość mapy.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości