Blender

mk926
User
Posty: 22
Rejestracja: 26 wrz 2014, 10:18
Podziękował: 1 raz

Blender

Postautor: mk926 » 25 lut 2016, 21:46

Zacząłem zabawę z Blenderem i naturalnie jeszcze prawie nic nie umiem, dlatego proszę się nie dziwić być może naiwnym pytaniom:

1. Podczas eksportu z blendera tworzy mi się plik i3d, dlaczego nie ma pliku shapes. Jak zrobić żeby był.

2. Czy można importować plik i3d do blendera i jeżeli można, to jak.



Awatar użytkownika
Ziuta
Super Moderator
Super Moderator
Posty: 2824
Rejestracja: 10 maja 2010, 16:10
Podziękował: 17 razy
Otrzymał podziękowań: 457 razy

Re: Blender

Postautor: Ziuta » 26 lut 2016, 18:08

1. Prawdopodobnie masz dodatkowe ustawienia we wtyczce od I3D i musisz tam zaznaczyć że ma też tworzyć ten plik, niestety ale czasami nawet jeśli jest to zaznaczone to nie działa, najwyraźniej Giants kiepsko napisał wtyczki.
2. Jedyna możliwość to export w GE modelu do OBJ i import tego pliku w Blenderze, ale już ostrzegam że pozmieniają się pozycje pivotów i trzeba będzie na nowo texturować model (bo sam plik OBJ nie zapisuje danych o texturach, potrzeba pliku MTL do tego, ale niestety Giants Editor go nie tworzy).

mk926
User
Posty: 22
Rejestracja: 26 wrz 2014, 10:18
Podziękował: 1 raz

Re: Blender

Postautor: mk926 » 26 lut 2016, 21:17

Dzięki jak zwykle można liczyć na ciebie, chętnie bym podziękował, ale niestety nie wiem jak to się robi.

krys239
User
Posty: 65
Rejestracja: 29 maja 2014, 20:07
Lokalizacja: Grudziądz
Podziękował: 7 razy
Otrzymał podziękowań: 12 razy

Re: Blender

Postautor: krys239 » 26 lut 2016, 22:55

klikasz od Prawej Pierwszy kwadracik

mk926
User
Posty: 22
Rejestracja: 26 wrz 2014, 10:18
Podziękował: 1 raz

Re: Blender

Postautor: mk926 » 03 mar 2016, 09:35

Ponieważ temat nie został przeniesiony do rozwiązanych, to nie będę zakładał nowego.
1. Czy ma znaczenie wersja Blendera do współpracy z wtyczką Giantsa, tzn. z którą wersją Blendera najlepiej współpracuje.
2. Jak robicie model to od razu ma on prawidłowe wymiary, czy skaluje się go po ukończeniu.

Awatar użytkownika
Ziuta
Super Moderator
Super Moderator
Posty: 2824
Rejestracja: 10 maja 2010, 16:10
Podziękował: 17 razy
Otrzymał podziękowań: 457 razy

Re: Blender

Postautor: Ziuta » 03 mar 2016, 19:09

1. Nie wiem na jaką obecnie wersję Blendera jest wtyczka, ale ma to duże znaczenie bo zmiana wersji programu np. z 2.62 na 2.63 może już powodować problem z działaniem wtyczki.
2. W takich programach ja 3ds Max, Maya, Blender masz już możliwość mierzenia dokładnie obiektów więc powinieneś modelować w skali 1:1 i realnej proporcji.

mk926
User
Posty: 22
Rejestracja: 26 wrz 2014, 10:18
Podziękował: 1 raz

Re: Blender

Postautor: mk926 » 05 mar 2016, 12:01

Przy wtyczce jest plik readme i opis że działa 2.63 - 2.7 przynajmniej ja to tak rozumiem, ale próbowałem na wersji 2.68 i mam to samo co na najnowszej
Może jest na forum modelarz który ma te rzeczy zgrane i podzieliby się swoja wiedzą.

p.s. Istnieje też możliwość że to mój brak wiedzy

Qbass
Moderator
Moderator
Posty: 197
Rejestracja: 05 mar 2020, 08:51

Re: Blender

Postautor: Qbass » 29 lut 2024, 12:53

Jeżeli potrzebujesz informacji dotyczących korzystania z programu Blender w kontekście tworzenia modyfikacji do gry Farming Simulator (FS), to poniżej znajdziesz kilka ogólnych kroków. Blender jest popularnym narzędziem do modelowania 3D i może być używany do tworzenia różnych elementów do gier, w tym pojazdów, budynków, czy innych obiektów w Farming Simulator.

1. **Pobierz i Zainstaluj Blender:**
- Pobierz najnowszą wersję Blendera ze strony oficjalnej: [Blender Download](https://www.blender.org/download/)
- Zainstaluj program zgodnie z instrukcjami.

2. **Zdobądź narzędzia do eksportu do Farming Simulator:**
- Pobierz i zainstaluj narzędzia eksportujące modele do formatu obsługiwanego przez Farming Simulator. Często są one dostępne na oficjalnych stronach społeczności Farming Simulator lub innych specjalistycznych stronach.

3. **Zapoznaj się z interfejsem Blendera:**
- Blender ma zaawansowany interfejs, więc zacznij od podstawowych tutoriali, aby zaznajomić się z narzędziami do modelowania i edycji.

4. **Rozpocznij Modelowanie:**
- Zacznij od prostych projektów, aby zrozumieć, jak Blender działa. Modelowanie 3D może być skomplikowane, ale praktyka i doświadczenie pomogą Ci stawać się bardziej biegłym użytkownikiem.

5. **Zastosuj Tekstury:**
- Dodaj tekstury do swojego modelu. Teksturowanie jest kluczowym elementem, aby nadać realistyczny wygląd przedmiotom w grze.

6. **Animacje (jeśli potrzebujesz):**
- Jeśli tworzysz interaktywne elementy, zapoznaj się z animacjami w Blenderze. Farming Simulator obsługuje różne animacje pojazdów i obiektów.

7. **Eksportuj do Farming Simulator:**
- Użyj narzędzi eksportujących dostępnych dla Farming Simulator, aby przekonwertować swoje modele do formatu obsługiwanego przez grę.

8. **Testuj w grze:**
- Po zakończeniu eksportu, przetestuj swoje modele w Farming Simulator, aby upewnić się, że wszystko działa poprawnie.

Pamiętaj, że proces tworzenia modyfikacji dla Farming Simulator może być wymagający, zwłaszcza jeśli dopiero zaczynasz. Tutoriali dostępnych online może być wiele, więc korzystaj z dostępnych zasobów, aby ułatwić sobie naukę.

Wróć do „Problemy rozwiązane FS 15”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości